Komentáře

[1]:Pokud by šlo o hmotnost, daly by se kolečka udělat z kousků ocelových trubek vylitých olovem, byly by slušně těžký, což by zvýšilo přítlačnou sílu. Ještě mě napadl "obranný mechanizmus", pokud by se v okamžiku útoku z "krabicoidní" části robota, která se sune po zemi, začal ventilátorem vyčerpávat vzduch, vzniklý podtlak by mohl učinit robota nepřevratitelným, případně neodtrhnutelným od podložky. Když už má kola jako F1, proč by nemohl mít pod podvozkem podtlak jako F1?

[2]: Pravidla říkají, že papír pod robotem při zvednutí robota v kterémkoliv okamžiku musí zůstat na podložce - tedy jakékoliv lepicí a přísavné systémy jsou zakázány.
Skvělý článek na popud od mojeho kámoše :-)
Akorát si nemůžu odpustit jedno rýpnutí - i když má robot kolečka a jede, tak co se tření s podložkou týče, smykové je stále statické a stará se o přenos momentu, dynamické je až robotu proklouznou kolečka nebo ho někdo tlačí zboku.
Dynamické je při pohybu valivé tření, které pouze klade požadavek na výkon motorů.

[3]: Aha, tak to nám dělá čáru přes rozpočet (pravidla robotického sumo jsem nestudoval, je to trošku mimo obor mých zájmů). Ale zvyšování hmotnosti a styčné plochy by mohla být správná cesta ne? Tedy pokud to zase neodporuje pravidlům. Takový kolečka z ochuzeného uranu, nebo osmia... No, pravda, to si kluci v baumaxu z kapesnýho nekoupí :-).

Robot pro minisumo může vžit maximálně 500 gramů a před startem mít rozměry 10 x 10 cm. Pokud se tedy nezměnila pravidla ;-)

Co jsem naposled koukal tak dnes vyhrávají pásáky.
Komentáře jsou uzavřeny.
Nosná ocelová vložka pro kolečko by šla koupit v prodejně s autodíly jako náhradní pístek do brzdového třmene.